Sh. Toobaie and H. Z. Aashtiani. Methods of Reducing the Number of Effective ODs in Order to Solve Traffic Equilibrium Problem in Real Life Networks. Journal of Advanced Materials in Engineering (Esteghlal) 2001; 20 (1) :97-111
URL:
http://jame.iut.ac.ir/article-1-216-fa.html
شهاب الدین طوبایی و هدایت ذکایی آشتیانی . روشهای کاهش تعداد مبدأ- مقصدهای مؤثر برای حل مسئله تعادل ترافیکی در شبکه های واقعی. نشریه علمی پژوهشی مواد پیشرفته در مهندسی. 1380; 20 (1) :97-111
URL: http://jame.iut.ac.ir/article-1-216-fa.html
چکیده: (6114 مشاهده)
حل مسئله تعادل ترافیکی یا “تخصیص ترافیک” ، به عنوان آخرین مرحله از برنامه ریزی حمل و نقل ، تقاضای مبدأ – مقصدهای یک شبکه حمل و نقل را با توجه به قانون تعادل ترافیکی ، روی کمانهای شبکه توزیع می کند و حجم جریان کمانها را تخمین می زند . در فرمولبندیهایی از تعادل ترافیکی که بر اساس ذخیره سازی مسیرهاست . حجم حافظه مصرفی رایانه به طور قابل توجهی به تعداد مبدأ – مقصدهای مؤثر ( مبدأ – مقصدهای با تقاضای غیر صفر ) وابسته است و از این رو ، حل مسائل واقعی حمل و نقل در حافظه متعارف1 رایانه امکانپذیر نیست . این مقاله می کوشد با ارائه روشهایی نشان دهد که می توان با کاهش تعداد مبدأ – مقصدهای مؤثر و جبران خطای ایجاد شده ، مسائل واقعی تعادل ترافیکی را در حجم مناسبی از حافظه رایانه و با دقت قابل قبولی حل کرد . برای این منظور مسئله تعادل ترافیکی برای شهر مشهد که نمونه ای از یک مسئله در مقیاس واقعی است مورد بررسی قرار می گیرد و از طریق الگوریتم تکمیلی آشتیانی که نیازمند ذخیره سازی مسیرهاست حل می شود . در حالت عادی حل چنین مسئله ای در حافظه متعارف رایانه های شخصی امکانپذیر نیست . با وجود این ، روشهای ارائه شده در این مقاله امکان حل مسئله را در حافظه متعارف فراهم می سازند . مقایسه جوابهای به دست آمده از این روشها با جواب واقعی نشان می دهد که خطای ایجاد شده در اغلب روشها بسیار کم و در حد قابل قبولی است . این مقاله در انتها مقایسه ای اجمالی بین روشهای مختلف را ارائه می دهد .
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1380/4/24