دوره 24، شماره 1 - ( 4-1384 )                   جلد 24 شماره 1 صفحات 153-135 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

K. Badv. Evaluation of Optimum Landfill Design by Contaminant Transport Analysis. Computational Methods in Engineering 2005; 24 (1) :135-153
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-337-fa.html
کاظم بدو . ارزیابی طرح بهینه برای مدفن زباله از طریق محاسبات انتقال آلودگی. روشهای عددی در مهندسی. 1384; 24 (1) :135-153

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-337-fa.html


چکیده:   (3758 مشاهده)
محاسبات انتقال آلودگی برای چهار گزینه مختلف مدفن زباله (لندفیل) با استفاده از کد رایانه ای POLLUTE انجام پذیرفت. ضرایب انتشار یون کلر در لایه خاک طبیعی و لایه خاک متراکم شده، با انجام آزمایشات متعدد انتشار روی نمونه خاکهای مدفن زباله ارومیه، اندازه گیری شدند. این ضرایب به همراه پارامترهای هندسی، فیزیکی، و شیمیایی لایه‌های طبیعی و مهندسی و شرایط مرزی حاکم، در محاسبات چهار گزینه در نظر گرفته شده برای طرح مدفن، مورد استفاده قرار گرفتند. با در نظر گرفتن معیار استاندارد آب شرب برای یون کلر در سفره آب زیر زمینی زیر مدفن، چهار گزینه تعریف شده از نظرآلودگی و یا عدم آلودگی در یک مدت زمان معین، مورد ارزیابی قرار گرفتند. مقایسه نتایج نشان داد که گزینه چهارم که دارای المانهای مهندسی شامل یک لایه زهکش سفره‌ای برای جمع آوری شیرابه و یک لایه رسی متراکم شده در زیر مدفن است، از اطمینان بیشتری برای کنترل و کاهش انتقال آلودگی از کف مدفن به سفره آب زیر زمینی برخوردار است. این گزینه برای استفاده در طراحی محلهای دفن زباله کشور، به عنوان یک طرح بهینه نیمه مهندسی توصیه می‌شود
متن کامل [PDF 2352 kb]   (984 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1384/4/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7