دوره 37، شماره 1 - ( 6-1397 )                   جلد 37 شماره 1 صفحات 28-11 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان ، aliakbar.taghipour@gmail.com
2- دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان
3- موسسه تحلیل عددی سازه‌ها با کاربرد در فناوری کشتی، دانشگاه صنعتی هامبورگ، هامبورگ، آلمان
4- موسسه محاسبات در مهندسی، دانشگاه صنعتی مونیخ، مونیخ، آلمان
چکیده:   (4098 مشاهده)

مسائل تحلیل شده عبارتند از باریک‌شدگی در آزمون کشش ساده با نمونه‌های شیاردار و بدون شیار و فشارگذاری صفحه سوراخ‌دار. این تحلیل‌ها نشان می‌دهند که روش‌های اجزای محدود مرتبه بالا با فرمول‌بندی مبتنی بر جابه‌جایی توانایی فائق آمدن بر قفل‌شدگی حجمی را دارند. این روش‌ها همچنین واجد خصوصیت‌هایی نظیر نرخ همگرایی بالا و عدم حساسیت زیاد به تغییر شکل‌های بسیار زیاد المانی نیز هستند. تحلیل‌های معیار با روش سلول محدود همچنین نشان می‌دهند که این روش علاوه بر مزایای روش‌های مرتبه بالا، قابلیت تحلیل آسان هندسه‌های بسیار پیچیده را نیز فراهم می‌آورد. نتایج تحلیل‌های ارائه شده نیز با استفاده از نتایج یک روش اجزای محدود مرتبه پایین با نام F-bar<span lang="FA" style="letter-spacing: -0.3pt; font-family:;" dir="RTL" yes;"="" en-us;="" roman";="" new="" "times="" bold";="" roman="" 11pt;="" lotus";="" b="" fa;=""> به تأیید رسیده‌اند. مطالعات عددی انجام شده نشان می‌دهد که هر دو روش مورد بررسی را می‌توان برای تحلیل پلاستیک مواد و سازه‌های مهندسی ساخته شده از فلزات نرم، به ویژه مواردی که دارای هندسه پیچیده هستند، با اطمینان به‌کار برد.

متن کامل [PDF 1398 kb]   (1865 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/8/1 | پذیرش: 1395/11/24 | انتشار: 1397/6/24