دوره 35، شماره 2 - ( 11-1395 )                   جلد 35 شماره 2 صفحات 45-23 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


1- دانشگاه اصفهان
2- دانشگاه اصفهان ، ariaei@eng.ui.ac.ir
چکیده:   (3679 مشاهده)

در این مقاله، ارتعاشات مجموعه‌ای از تیرهای تیموشنکوی موازی با اتصالات انعطاف‌پذیر میانی به تعداد دلخواه بررسی می‌شود. بار متحرک، یک خودرو است که توسط یک سیستم شش درجه آزادی دومحوره به‌صورت جرم- فنر- مستهلک ‌کننده در حرکتی صفحه‌ای مدل می‌شود. جهت حل، روش جدیدی ارائه می‌شود که به‌کمک تغییر متغیری خاص، معادلات دیفرانسیل درهم‌گیر جدا می‌شود؛ بدین‌ منظور، باید ماتریس‌های سختی به‌دست آمده برای هر ستون از اتصالات میانی، بردارهای ویژه یکه شده یکسان داشته باشند. سپس به‌روش ماتریس انتقال، فرکانس‌ها و شکل مودهای تیرها و با به‌کارگیری تئوری آنالیز مودال، پاسخ اجباری سیستم تعیین می‌شود. جابه‌جایی خودرو، تیرها و ممان خمشی به‌ازای سختی‌ها و سرعت‌های مختلف به‌دست می‌آید و در ‌نهایت اعتبار نتایج مورد سنجش قرار می‌گیرد.

متن کامل [PDF 1580 kb]   (2647 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/11/30 | پذیرش: 1395/11/30 | انتشار: 1395/11/30