M. T. Ahmadian and S.Sadeghi. Modeling and Analysis of Handling-Stability of Passenger Cars. Journal of Advanced Materials in Engineering (Esteghlal) 2000; 19 (1) :143-155
URL:
http://jame.iut.ac.ir/article-1-187-fa.html
چکیده: (5500 مشاهده)
در این پژوهش برای بررسی خوش فرمانی، یک مدل ناخطی که در برگیرندۀ حرکتهای گردشی، غلت، روبه جلو، کناری و اثر شیرجه است ساخته شده است. در مدل ناخطی، عملکرد تایر و سیستم تعلیق آورده شده است. مدل تایر، برپایه نظریه اصطکاک بیضوی و داده های تایر کالسپان است که نیروی کناری و گشتاور برگردان را تابعی از زاویه لغزش و کجک، نیروی جهشی چسبندگی تایر و جاده، عدد لغزش، ارائه می کند اثر سیستم تعلیق بر تغییر پارامترهای دینامیکی نشان داده شده و انتقال وزن ناشی از شتاب روبه جلو و شتاب کناری و گشتاور غلت بدنه در نظر گرفته شده است. با برهم نهی این اثرها معادله های حرکت نهایی پیدا شده و پایسخ مشخصه های خوش فرمانی و همچنین اثر اعمال پادغلت بر خوش فرمانی نشان داده شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1379/4/25