چکیده: (3088 مشاهده)
به منظور تدوین استراتژی بازار-محصول، در این مقاله روش جدیدی ارائه می شود. در این روش از سیستم خبره برای تعیین استراتژی سازمان بهره گرفته می شود و بر مبنای شناسایی عوامل مؤثر در حرکت یک سازمان و تحلیل روابط منطقی بین آنها طراحی می شود. هدف از این تحقیق ایجاد یک سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) است که بتواند به مدیران برای اتخاذ تصمیمهای استراتژیک کمک کند و جایگزین روشهای موجود که عمدتاً کیفی اند بشود. حاصل این روش نرم افزاری است که ورودیهای آن اطلاعات مربوط به عوامل مؤثر در حرکت سازمان است که عموماً به راحتی و مستقل از سایر عوامل قابل دسترسی است و خروجی آن مستقیماً استراتژی مناسب سازمان خواهد بود. آزمون مدل پیشنهادی نیز با بهره گیری از داده های یک شرکت بزرگ صنعتی انجام شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1379/4/25