دوره 19، شماره 1 - ( 4-1379 )                   جلد 19 شماره 1 صفحات 60-49 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

M. Modarres and F. Madani. Market-Product Strategic Planning by Applying Expert Systems. Computational Methods in Engineering 2000; 19 (1) :49-60
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-181-fa.html
محمد مدرس یزدی و فرشاد مدنی . به کارگیری سیستم خبره برای تدوین استراتژی بازار- محصول. روشهای عددی در مهندسی. 1379; 19 (1) :49-60

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-181-fa.html


چکیده:   (3088 مشاهده)
به منظور تدوین استراتژی بازار-محصول، در این مقاله روش جدیدی ارائه می شود. در این روش از سیستم خبره برای تعیین استراتژی سازمان بهره گرفته می شود و بر مبنای شناسایی عوامل مؤثر در حرکت یک سازمان و تحلیل روابط منطقی بین آنها طراحی می شود. هدف از این تحقیق ایجاد یک سیستم پشتیبانی تصمیم گیری (DSS) است که بتواند به مدیران برای اتخاذ تصمیمهای استراتژیک کمک کند و جایگزین روشهای موجود که عمدتاً کیفی اند بشود. حاصل این روش نرم افزاری است که ورودیهای آن اطلاعات مربوط به عوامل مؤثر در حرکت سازمان است که عموماً به راحتی و مستقل از سایر عوامل قابل دسترسی است و خروجی آن مستقیماً استراتژی مناسب سازمان خواهد بود. آزمون مدل پیشنهادی نیز با بهره گیری از داده های یک شرکت بزرگ صنعتی انجام شده است.
واژه‌های کلیدی: -
متن کامل [PDF 652 kb]   (991 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1379/4/25

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7