دوره 19، شماره 2 - ( 10-1379 )                   جلد 19 شماره 2 صفحات 198-191 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

R. Kazemi and B. Hamedi. Improving the Dynamic Performance of Passenger Cars via Rear Suspension Mechanism Modification. Computational Methods in Engineering 2001; 19 (2) :191-198
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-207-fa.html
رضا کاظمی و بهزاد حامدی . بهسازی سیستم تعلیق عقب خودروی سواری به منظور بهبود عملکرد دینامیکی آن. روشهای عددی در مهندسی. 1379; 19 (2) :191-198

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-207-fa.html


چکیده:   (3390 مشاهده)
این مقاله با توجه به نتایج پروژۀ تحقیقاتی تحت عنوان بهسازی سیستم تعلیق عقب پیکان 1600 تهیه شده است. هدف از انجام این پروژه، بهبود عملکرد دینامیکی یعنی راحتی سواری1، پایداری و مانورپذیری2، خودروی پیکان و با توجه به اعمال حداقل تغییرات بر روی تعلیق عقب خودروی مورد نظر است. سیستم تعلیق اولیه پیکان که در حال حاضر نیز در نمونه های تولیدی دیده می شود از یک اکسل صلب به همراه فنرهای تخت تشکیل شده است که پس از جایگزین کردن مکانیزم سه لینگی جدید با میلۀ عرضی تحت عنوان میلۀ پانهارد3 به همراه فنرهای حلقوی4، بهبود قابل توجهی را در عملکرد دینامیکی خودرو نشان داد. به منظور بررسی تأثیر تغییر پارامترهای سینماتیکی و دینامیکی خودرو مانند مرکز رول5 و سختی رول6 بر روی رفتار دینامیکی از مدلهای هفت و سه درجه آزادی به ترتیب برای بررسی سواری و مانورپذیری خودرو استفاده شده است. برای تائید نتایج حاصله از تحلیلهای انجام شده، آزمونهای حسی نیز صورت گرفت که نتایج به دست امده بهبود قابل توجهی را در عملکرد دینامیکی خودرو نشان می دهند.
واژه‌های کلیدی: -
متن کامل [PDF 560 kb]   (960 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1379/10/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7