S. Mirzaei, M. Saghaein - nejad, V. Tahani and M. Moallem. Design and Construction of an Electromagetic Supension System for Vehicles. Computational Methods in Engineering 2001; 20 (2) :1-16
URL:
http://jcme.iut.ac.ir/article-1-224-fa.html
سعید میرزایی ، سیدمرتضی سقایئان نژاد ، ولی اله طحانی و مهدی معلم . طراحی وساخت یک سیستم تعلیق الکترومعناطیسی جدید برای خودروها. روشهای عددی در مهندسی. 1380; 20 (2) :1-16
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-224-fa.html
چکیده: (4386 مشاهده)
در این مقاله یک سیستم تعلیق نافعال جدید برای خودروها ارائه میشود. با استفاده از قوانین میدانهای مغناطیسی، یک دمپر الکترومغناطیسی برای این سیستم تعلیق معرفی شده و با طراحی مطلوب و کارامد، نتایج آن با روشهای مکانیکی متعارف مقایسه میشود. در طراحی دمپر مورد نظر، خواستههای زیر در نظر گرفته شده است. الف) دمپر دارای ضریب میرایی بالا با دامنه تغییرات وسیع و قابل استفاده در اتومبیلها باشد ب) ابعاد فیزیکی آن به گونهای باشد که با دمپرهای مکانیکی امروزی چندان مغایرتی نداشته باشد ج) با وجود حجم و وزن کم هسته آن به اشباع نرود. پس از معرفی طرح و ساخت یک نمونه از آن، نتایج شبیه سازی مدل یک چهارم خودرو با به کارگیری معادلات دینامیکی دمپر مشخص شده و با سیستمهای تعلیق نافعال و فعال مکانیکی مقایسه شده است. نتایج نشان میدهد که رفتار این سیستم تعلیق نافعال نسبت به سیستمهای نافعال مکانیکی متعارف مناسبتر بوده و با افزایش جریان تحریک دمپر به سیستمهای فعال نزدیکتر میشود.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1380/1/26