دوره 20، شماره 2 - ( 1-1380 )                   جلد 20 شماره 2 صفحات 190-181 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

M. R. Soltani and A. R. Davari. An Experimental Investigation of the Flowfield over a Low Aspect Ratio Wing. Computational Methods in Engineering 2001; 20 (2) :181-190
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-236-fa.html
محمد رضا سلطانی و علیرضا داوری . بررسی تجربی جریان روی یک بال با ضریب منظری پایین. روشهای عددی در مهندسی. 1380; 20 (2) :181-190

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-236-fa.html


چکیده:   (4165 مشاهده)
رفتار آیرودینامیکی یک بال با زاویه پسگرای 70 درجه در تونل باد زیرصوت دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی شریف مورد بررسی قرار گرفته است. این بررسی شامل تعیین پروفیل گردابه روی بال و محاسبه شدت اغتشاش در لایه مرزی روی بال در زوایای حمله 10 تا 35 درجه و در محدوده اعداد رینولدز 105×5/1 تا 105×5 بوده است. آزمایشات روی دو مدل یکی بال کامل و دیگری نیمه بال مثلثی انجام گرفت. در این سری آزمایشات، میدان جریان روی بالهای مثلثی با لوله پیتوت و سیم داغ بررسی شده و شدت اغتشاش در لایه مرزی نیز به دست آمده است. نتایج حاصله وجود یک جفت گردابه نسبتاً قوی را نشان می‌دهد که شدت اغتشاش در ناحیه درون این گردابه‌ها بسیار زیاد بوده و سرعت دورانی نیز در این نواحی بیشتر از سایر نقاط است. در نتیجه این افزایش سرعت، فشار در مرکز گردابه به شدت افت پیدا کرده که این پدیده منجر به افزایش نیروی برا به صورت غیرخطی با زاویه حمله خواهد شد. واژگان کلیدی : گردابه لبه حمله، شدت اغتشاش، بال مثلثی، انفجار گردابه، هسته گردابه
متن کامل [PDF 331 kb]   (945 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1380/1/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7