دوره 21، شماره 1 - ( 4-1381 )                   جلد 21 شماره 1 صفحات 152-141 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

M. R. Soltani, H. Fazeli, B. Farahanieh and A. R. Davari. An Experimental Study of the Aerodynamic Behavior of the Two Wrap Around Fin Missiles. Computational Methods in Engineering 2002; 21 (1) :141-152
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-245-fa.html
محمدر ضا سلطانی ، حمید فاضلی ، بیژن فرهانیه و علیرضا داوری . مطالعه تجربی رفتار آیرودینامیکی دو راکت بالک تاشو. روشهای عددی در مهندسی. 1381; 21 (1) :141-152

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-245-fa.html


چکیده:   (4590 مشاهده)
به منظور مطالعۀ رفتار آیرودینامیکی راکتهای بالک خمیده، برای نخستین بار در کشور، یک برنامۀ جامع شامل آزمونهای متعدد تدارک دیده شده است. در مرحلۀ اول یک مدل استاندارد در تونل باد مافوق صوت دانشگاه امام حسین (ع) که دارای سطح مقطع کاری به ابعاد 60×60 سانتیمتر مربع است در اعداد ماخ 0.4≤M∞≤2.2 و زوایای حملۀ -4˚≤α≤10˚ مورد آزمایش قرار گرفته است. نتایج این آزمایشات که شامل تعیین ضرایب طولی راکت است با نتایج به دست آمده از یک برنامۀ رایانه ای و نیز نتایج یک آزمایش مشابه در مرکز ناسا (NASA) مقایسه شده است. این مقایسه نشان می دهد که آزمایشات انجام شده از دقت نسبتا خوبی برخوردار است. پس از حصول اطمینان از دقت عملکرد تونل باد، مدل یک راکت بالک خمیده در این تونل مورد آزمایش قرار گرفته است. تحلیل نتایج به دست آمده در زوایای حمله و عددهای ماخ رضایتبخش بوده و در توجیه عملکرد راکت در حین پرواز مورد استفاده قرار گرفته است. واژگان کلیدی: تونل باد، موشک بالک خمیده، بالانس، TTCP، WAF
متن کامل [PDF 322 kb]   (923 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1381/4/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7