دوره 25، شماره 1 - ( 4-1385 )                   جلد 25 شماره 1 صفحات 77-63 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

M. Khan-Mohammadi and M. S. Marefat. Experimental Evaluation of Performance Criteria for Reinforced Concrete Beams under Cyclic Loading. Computational Methods in Engineering 2006; 25 (1) :63-77
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-376-fa.html
محمد خان محمدی و محمدصادق معرفت . بررسی آزمایشگاهی معیارهای طراحی در روش عملکردی برای تیرهای بتنی مسلح. روشهای عددی در مهندسی. 1385; 25 (1) :63-77

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-376-fa.html


چکیده:   (3823 مشاهده)
برای بررسی معیارهای عملکردی در ساختمانهای مسکونی با مشخصات متداول در ایران، شش نمونه تیر بتنی تحت آزمایش بارگذاری رفت و برگشتی و یک طرفه قرارگرفته‌ است. نمونه‌ها بر پایه میانگین مشخصات موجود در ساختمانهای سه تا پنج طبقه در تهران طراحی شده است. برپایه تعریف ها و ضوابط FEMA356 و ATC-40 ، ترازهای بهره برداری آنی، ایمنی جانی، وآستانه فروریزش، روی منحنی نیروی جانبی – تغییر مکان، برای یکایک نمونه‌ها مشخص شده است. برپایه نتایج، معیارهای دوران پلاستیک،تغییر‌شکل نسبی ماندگار، شکل پذیری، کرنش متوسط در پوسته بتن و در آرماتور طولی، شاخص خسارت، و طول مفصل پلاستیک، برای ترازهای مختلف تعیین شده است. بر پایه نتایج آزمایشها، حدود ارایه شده توسط FEMA356 برای دوران پلاستیک و شکل پذیری محافظه‌کارانه به نظر می‌رسد. در تراز بهره‌برداری آنی، بزرگی کرنش در آرماتور طولی، انطباق نسبتا خوبی با مقدار (01/0) ارایه شده در FEMA356دارد. شاخص خسارت در تراز ایمنی جانی برابر 6/0 به دست آمده که بیانگر خسارت نسبتا شدید است، به گونه ای که امکان تعمیر تیرها دشوار است. مطالعات نشان داد که طول مفصل در تراز بهره برداری آنی تقریبا معادل 50% طول آن در تراز ایمنی جانی است. و نیز اختلاف طول مفصل در ترازهای ایمنی جانی و آستانه فروریزش در حدود 20% است.
متن کامل [PDF 1363 kb]   (1045 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1385/4/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7