دوره 25، شماره 1 - ( 4-1385 )                   جلد 25 شماره 1 صفحات 226-217 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hassan Haddadpour. Stress Analysis of Flight Vehicles under Flight Conditions. Computational Methods in Engineering 2006; 25 (1) :217-226
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-386-fa.html
حسن حدادپور . تحلیل تنش در جسم پرنده با استفاده از مودهای ارتعاشی. روشهای عددی در مهندسی. 1385; 25 (1) :217-226

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-386-fa.html


چکیده:   (3667 مشاهده)
در این مطالعه برای محاسبه تنش حین پرواز تحت عواملی از قبیل تندباد و حرکت سطوح کنترلی (مانور)، از معادلات کامل حاکم بر حرکتهای صلب و الاستیک استفاده شده است. برای این منظور روابط خطی حاکم بر دینامیک پرواز و الاستیسیته جسم پرنده حین پرواز با استفاده از دیدگاه لاگرانژی به کار‌گرفته شده و برای بررسی رفتار سیستم بر حسب زمان حل شده اند. معادلات موردنظر شامل معادلات اساسی حرکت در دستگاه بدنی‌اند که با استفاده از تعریف انرژی پتانسیل، انرژی جنبشی و نیروهای تعمیم یافته در روش لاگرانژ استخراج شده‌اند. با حل معادلات حاکم برحسب زمان، متغیرهای پروازی و حرکتهای الاستیک بدنه برحسب زمان محاسبه شده و با استفاده از ارتباط تنش و مودهای ارتعاشی، تنش در جسم پرنده محاسبه شده است. نتایج به‌دست آمده دربرگیرنده بررسی پایداری موشکی خاص و بررسی رفتار آیروالاستیک آن است که نتایج مربوط به پایداری با نتایج به‌دست آمده توسط سایر مراجع مقایسه شده است.
متن کامل [PDF 991 kb]   (948 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/8/3 | انتشار: 1385/4/24

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7