در این مطالعه از روش عددی المان مرزی برای تحلیل هیدرودینامیکی تاثیر توپی بر عملکرد پروانه و استفاده از فین برای یکسان سازی سرعت های القایی در پایین دست جریان استفاده شده است. مدل¬سازی هندسه در معادلات به کمک توزیع چشمه و دو¬قطبی بر روی توپی و پره¬ها انجام گرفته است. در بررسی تاثیر توپی و پره¬ها بر روی هم از یک فرآیند تکراری استفاده شده است؛ بدین صورت که در هر مرحله، توپی و پره¬ها به صورت مجزا و با در نظر¬گرفتن اثر جسم مجاور در شرایط جریان ورودی مورد تحلیل قرار گرفته¬اند. در ادامه به مدل¬سازی هندسی فین¬های انتهای توپی و بررسی اثرات آن در سرعت¬های القایی پروانه پرداخته شده است. این فین¬ها به عنوان یک کاهنده اتلاف انرژی، باعث کاهش و یکنواخت¬تر شدن اثرات القایی پروانه در جریان پایین¬دست پروانه می¬شوند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1395/3/27 | پذیرش: 1395/3/27 | انتشار: 1395/3/27