چکیده: (22052 مشاهده)
نوشتار حاضر دستاوردهای یک پژوهش میدانی است که تأثیر آموزش اعضای شرکتهای تعاونی کشاورزی مرغداران استان تهران را در موفقیت این شرکتها مورد ارزیابی قرار میدهد .در بررسی و تحلیل دادههای این پژوهش از آزمونهای مختلف آماری نظیر آزمون استقلال، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون دانکن استفاده شده است.
یافتههای پژوهش نشان میدهد که بین دو متغیر آموزش وموفقیت شرکتها، رابطهای مستقیم و معنیدار وجود دارد .هرچه آموزشهای ارائه شده مرتبط با شغل و یا مسئولیت اعضای شرکت بیشتر باشد، این شرکتها از موفقیت افزونتری برخوردار میشوند. نتایج دیگر پژوهش گویای این واقعیت است که در شرکتهایی که هیئتهای مدیرهآنها از سطح تخصصی بالاتری برخوردارند، آموزش بیشتری ارائه شده است. در این شرکتها مشارکت اعضا در افزایش میزان سرمایه، در مقایسه با شرکتهایی که آموزش کمتری داشتهاند، بیشتر است .
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومی دریافت: 1386/10/19 | انتشار: 1381/4/24