دوره 34، شماره 1 - ( 4-1394 )                   جلد 34 شماره 1 صفحات 164-155 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seifi R, Farrokhi M. Buckling of Cracked Panels under Axial Compressive and Tensile Loading. Computational Methods in Engineering 2015; 34 (1) :155-164
URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-600-fa.html
سیفی رحمن، فرخی محمد. کمانش پانل های ترکدار تحت بارگذاری محوری فشاری و کششی. روشهای عددی در مهندسی. 1394; 34 (1) :155-164

URL: http://jcme.iut.ac.ir/article-1-600-fa.html


1- دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان ، rseifi@basu.ac.ir
2- دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان
چکیده:   (4143 مشاهده)

فروپاشی در اثر کمانش یکی از فرایندهای مهم در سازه های جدار نازک تحت فشار است. این سازه ها درشرایط خاصـی مـی تواننـد تحت بار کششی به صورت موضعی کمانش کنند. در این مقاله، کمانش پانل های ترکدار بررسی شده است. اثر عوامل مختلف مانند طول و امتـداد ترک، طول، عرض و ضخامت پانل و شرایط تکیه گاهی بر بار کمانشی فشاری و کششی تعیین شده است. ابعاد هندسـی پانـل، کمتـرین تـأثیر و مشخصات ترک، بیشترین تأثیر را در کاهش استحکام کمانشی پانل ترکدار در مقایسه با پانل بدون ترک دارند.
واژه‌های کلیدی: کمانش، بارهای کششی و فشاری، پانل، ترک.
متن کامل [PDF 1065 kb]   (2031 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1395/3/28 | پذیرش: 1395/3/28 | انتشار: 1395/3/28

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به روشهای عددی در مهندسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Computational Methods in Engineering

Designed & Developed by : Yektaweb

64579f77e436cd7